Ik ben niet gestressed !

Ik ben niet gestressed !

Een tijdje geleden kreeg ik een burn-out…, het gaat nu weer goed met me, … maar om me heen zie ik heel wat mensen worstelen met overspannenheid en depressie.

Weten we in het Westen wel genoeg over de werking van onze geest ?

Daarom ga ik op reis naar landen waar ze hier veel minder last van lijken te hebben.

Voor de VPRO (LEVE DE VPRO! EN BENT U AL TIENTJESLID of geef om de vpro ?)  heeft Sunny Bergman (zie http://www.vpro.nl/zoeken.html?q=sunny+side) een drieluik gemaakt over hoe mensen in andere culturen met spanning omgaan.

Hier  een linkje naar hoe ze dat in Boeddhistisch / Taoïstisch Taiwan doen. In de andere 2 afleveringen van haar drieluik kijkt Sunny hoe ze in Ghana en in Brazilië met dit soort problemen omgaan.

Of ze daar “koopkrachtplaatjes” en “Jumping with the stars” en “red swivel-chairs (Voice of Holland !Tsjaka!)” hebben weet ik niet, ik dacht van niet, alhoewel ze waarschijnlijk wel ooit het genot van “Big Brother” hebben mogen ondergaan.

no-stress

— // —

Leave a Reply

